Comunicat conjunt Comissió de seguiment de la crisi de les emissions de Volkswagen

Dijous 29 d’octubre ha tingut lloc la primera reunió de la comissió de seguiment de la crisi de les emissions de Volkswagen, formada per les administracions públiques (Ministeri d’Indústria, Govern de la Generalitat de Catalunya i govern foral de Navarra) i la representació de la UGT i CCOO de Seat i de VW Pamplona.

Per part de les administracions públiques s’han repassat les diferents reunions amb la direcció de VW, amb l’objectiu de definir els projectes i terminis de la inversió de 3.300 milions d’euros anunciada en el cas de SEAT, per poder concretar les ajudes públiques.

El Ministeri d’Indústria ha explicat el paper que ha tingut en la negociació en la Comissió Europea per modificar el sistema de medició d’emissions en laboratori per un sistema en circulació, suavitzant els criteris inicials que feien molt difícil des del punt de vista tecnològic el manteniment de la tecnologia dièsel.

Per a CCOO i UGT és preocupant la manca de sintonia que s’ha posat en evidència en la reunió entre les administracions públiques i la direcció de VW. Per aquest motiu hem exigit que s’incorpori tant la direcció de SEAT com la de VW, ja que no té sentit que el màxim responsable d’aquesta situació no formi part d’aquesta comissió.

A UGT i CCOO ens preocupa que es garanteixin les inversions, però també la possible afectació de les vendes que pot comportar aquesta crisi, a causa del deteriorament de la imatge de VW i les conseqüències per a l’ocupació del conjunt del sector de l’automòbil.

Per això hem demanem que tant les administracions públiques com la direcció de VW, a banda de la necessària investigació i la consegüent depuració de responsabilitats, que doni un pas endavant i facin una defensa pública del conjunt del sector de l’automòbil com a motor de l’economia de Catalunya, d’Espanya i d’Europa. Sector, a més, que retorna part dels seus beneficis en la societat, en forma d’inversions en I+D+i, generant creació d’ocupació estable i de qualitat.

Per a CCOO i per a la UGT és necessari també fer una defensa de la tecnologia dièsel, que res té a veure amb el frau de la manipulació de les emissions dels motors dièsel, de la qual a Europa és líder en el desenvolupament, sent necessària per a la viabilitat del sector de l’automòbil i la defensa de l’ocupació i de les condicions laborals.

Per damunt de tot no pot caure en l’oblit que els treballadors i les treballadores de SEAT i VW no som els responsables d’aquesta crisi, i no ens resignarem a què siguin els treballadors i les treballadores els que paguin els plats trencats amb noves retallades de drets i empitjorament de les condicions laborals.

Comments are closed.