Comunicat conjunt de la UGT de Catalunya i la CONC sobre la manifestació unitària del 10 de Juliol

ugt-nacio

La UGT de Catalunya i la CONC compartim el rebuig a la sentència del Tribunal Constitucional en relació a l’Estatut de Catalunya, ja que cap tribunal no pot anul·lar, ni esmenar la decisió aprovada en referèndum per la ciutadania de Catalunya, ni  la voluntat d’aprofundir en l’autogovern de Catalunya i la necessitat de donar una resposta unitària i massiva el proper dissabte 10 de juliol.

La UGT  de Catalunya i la CONC, com a convocants i organitzadores d’aquesta manifestació, volem fer constar que :

1. Donem suport a la manifestació unitària sota el lema “SOM UNA NACIÓ. NOSALTRES DECIDIM”. Emplacem la Comissió Política organitzadora de la manifestació -de la qual ambdós sindicats en formem part- a trobar un acord d’unitat, on tinguin cabuda les màximes institucions de Catalunya, la societat civil, i els símbols nacionals de Catalunya.
  2. Valorem positivament el compromís de les màximes institucions del país en la manifestació unitària i en la defensa de l’autogovern  i  la decisió expressada pel poble de Catalunya en el referèndum sobre l’Estatut d’Autonomia.
  3. Fem una crida a les organitzacions socials i polítiques a participar de manera activa i unitària en la manifestació de dissabte, centrant els esforços a aconseguir la manifestació més important d’aquest país en la seva història recent, aparcant els interessos de les organitzacions, per tant, a sumar i visualitzar la voluntat majoritària del país en defensa de  l’autogovern i les seves institucions.
  4. Fem una crida als treballadors i treballadores de Catalunya i a l’afiliació d’ambdues organitzacions a participar en la manifestació unitària del dissabte 10 de juliol, a les 18 h, a la ciutat de Barcelona.