Comunicat conjunt sobre els acomiadaments a SEAT

seat01.jpg
Ahir dilluns 1 de febrer va finalitzar el termini per decidir l’opció escollida pels treballadors d’acomiadats (reingrés o indemnització). Avui s’han reincorporat aquells que no van signar l’acomiadament. La lluita del conjunt de treballadors en contra dels acomiadaments ha tingut els seus fruits: 37 afectats han optat pel reingrés, que sumats als 24 que ja s’han reincorporat, fan un total de 61 reingressos, i 55 treballadors, després de tenir una setmana per reconsiderar la seva decisió, s’han acollit als 60 dies per any treballat.

Davant les reiterades declaracions del president de SEAT en els mitjans de comunicació en les quals torna a agredir de nou la plantilla, volem manifestar que:

• Els sindicats no hem acceptat mai els acomiadaments executats per l’empresa. Per tant, seguim rebutjant tant les formes com el procediment que ha empleat l’empresa.
  • Seguim convençuts de la il·legalitat d’aquest procés, que considerem un ERO encobert. La Inspecció de Treball confirma aquest posicionament, ja que segurià tractant aquest tema, d’ofici.
  • L’acord signat per tots els sindicats no suposa acceptar el pla d’acomiadaments, sinó que suposa la recerca d’una solució de reingrés als treballadors que estavan acomiadats de forma unilateral.
  • Rebutgem les formes en què s’ha aplicat la jubilació de 118 companys: de manera imperativa als seleccionats per l’empresa i excloent a la majoria dels que estan enw edat de prejubilació. Hem arrencat el compromís de negociar un autèntic pla de prejubilacions voluntari i sense exclusions, durant aquest any.
  • El col·lectiu PEC (personal extraconveni) exclòs d’aquesta negociació per l’empresa, té dret a la negociació col·lectiva en totes les seves condicions de treball, tal i com estableix la Legislació que només exclou al personal d’alta direcció. Aquest és un tema que ve de lluny i que s’ha de solucionar.

La Direcció ha d’entendre que la mobilització que ha provocat aquest acord de reingressos ha estat fruit de la unitat de la plantilla i de tots els sindicats que, de manera històrica, hem respost conjuntament des del primer moment, en la mobilització, en la negociació i fins i tot en la signatura de l’acord. Que ningú dubti que els sindicats assumim i ens responsabilitzem de les mobilitzacions, tal i com ens va reconéixer el president de la SEAT el passat 22 de gener al manifestar-nos que no hi hauria cap repercussió sobre cap col·lectiu de la plantilla.

El Sistema d’Avaluació de Rendiment que sorgirà d’aquest acord és un reconeixement del dèficit que existeix a la SEAT en aquest terreny. En la Comissió de Seguiment (SEAT, S.A., Gearbox y C.T.S.) vetllarem perquè aquest sistema no es converteixi en una amenaça permanent per a la plantilla, sinó en una garantia perquè mai pugui tornar a ocórrer una cosa així, respectant la professionalitat.

De la mateixa manera, exigirem la posada en marxa immediata dels plans de formació, per al més ràpid reingrés de tots els afectats.{mxc}