Comunicat de la coordinadora de seccions sindicals de la UGT de l’Ajuntament de Sabadell davant l’ERO presentat per SMATSA

La coordinadora de seccions sindicals de la UGT de l’Ajuntament de Sabadell rebutja l’ERO i la modificació substancial de les condicions de treball presentat per SMATSA com a conseqüència de la ITF imposada per l’equip de govern municipal.

Les delegades i delegats de la UGT de les empreses que formem part de CEMSU (Ajuntament de Sabadell, Aigües de Sabadell, SMATSA, SAD Pere Mata, Funerària TORRA S.A, Ràdio Sabadell, SERHS, Agència Tributària, TUS SA, Neteja d’Edificis Municipals) reunits en Plenari, volem fer públic el nostre més absolut rebuig a les mesures plantejades per SMATSA (ERO d’extinció de 43 contractes i modificació substancial de les condicions laborals de 36 treballadors) com a conseqüència de la decisió del Govern Municipal d’implantar un nou sistema de facturació ITF.

Considerem totalment injust que la manca de capacitat d’uns i altres l’acabin pagant les treballadores i els treballadors de la neteja viària de Sabadell. Podem entendre la defensa legítima que cadascú faci dels seus interessos, però mai entendrem ni acceptarem que sigui amb el sacrifici de qui no té res a veure amb aquest conflicte i que són els que diàriament fan la feina al carrer en benefici de la ciutat i dels ciutadans de Sabadell.

Des de CEMSU manifestem tota la nostra solidaritat als companys i companyes de SMATSA i la nostra ferma voluntat de fer nostra la seva lluita. Convençuts del fet que les administracions haurien de ser generadores de condicions laborals dignes i d’ocupació estable i mai responsables d’incertesa i precarietat, situació en la qual es troben els nostres companys. I que potser en un futur, poguéssim ser nosaltres els afectats per decisions d’aquest tipus.

Defensem i defensarem, amb la negociació, i si cal, amb la mobilització, totes aquelles fites que tant de sacrifici ens ha costat aconseguir, i no permetrem ni cap acomiadament, ni cap pèrdua de drets.