Comunicat de la plataforma sindical dels treballadors públics de Catalunya

La Plataforma Sindical dels Treballadors Públics vol manifestar el seu suport a les diferents mobilitzacions de les treballadores i treballadors públics previstes per a aquesta setmana, que posen de relleu la determinació per fer front a l’atac continuat perpetrat als drets dels ciutadans i de tots els empleats públics de Catalunya.

Amb la mateixa finalitat, ha acordat coordinar els serveis jurídics dels sindicats que en formen part per sumar esforços i prendre accions jurídiques comunes davant la supressió de la paga extra del mes de desembre. Independentment de les denúncies que es preveu presentar a nivell estatal, la situació a Catalunya té perfils propis, com també els té l’actitud del Govern de la Generalitat que va ser el precursor i, fins a cert punt, l’instigador de la forta retallada de salaris d’aquest 2012 i de les amenaces de noves retallades per al 2013.

Igualment, amb l’objectiu de denunciar la situació actual i fer arribar les nostres propostes als nous parlamentaris, la Plataforma Sindical dels Treballadors Públics de Catalunya convocarà una concentració el dia de la constitució del Parlament de la X legislatura, davant de la seva seu.

La Plataforma Sindical dels Treballadors Públics de Catalunya està formada per la UGT de Catalunya, CCOO, IAC, CSIF, USOC, Metges de Catalunya, SATSE, USAE, SAC, CSC, STAJ, ASPEC, GESTHA i ANPE.