Comunicat Iberpotash – Sallent

torres.pngUGT exigeix a la Generalitat que autoritzi el canvi de torres eleèctriques per continuar l’activitat d’Iberpotash

El nostre sindicat mostra la seva preocupació per les maniobres d’obstrucció de diferents plataformes que posen en perill el futur econòmic i social de la comarca del Bages

Davant dels últims esdeveniments que posen en perill la continuïtat de l’activitat industrial en l’explotació minera que l’empresa Iberpotash té a Sallent, la Federació d’Indústries Afins (FIA) de la UGT de Catalunya vol manifestar la seva preocupació i sorpresa per una situació que posa en perill el futur econòmic i social de la comarca del Bages; una comarca ja maltractada des del punt de vista de la pèrdua d’ocupació en un passat recent. Estem parlant d’una activitat industrial del tot necessària i insubstituïble, com és la mineria potàssica a Catalunya.

Des de la UGT de Catalunya denunciem les maniobres d’obstrucció que des de diferents plataformes -molt respectables per a nosaltres- s’estan exercint sobre l’Administració per evitar el trasllat de torres de conducció elèctrica perquè es pugui seguir emmagatzemant residus de la mina.

Tots tenim una responsabilitat en aquest tema, però sobretot les administracions i els partits polítics, siguin de Govern o d’oposició; i per això, des del nostre sindicat exigim una resposta positiva i urgent de l’Administració, i en concret del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, perquè s’autoritzi el canvi de les torres. La problemàtica mediambiental és, i serà en el futur, un dels reptes que s’han d’assumir per part de tots, però la successió d’esdeveniments que es vénen produint en els darrers mesos, no fan més que sembrar incertesa en el futur dels treballadors i les treballadores.

Volem recordar a totes les parts que la nostra major preocupació sempre serà l’ocupació, i per això fem una crida a la responsabilitat de tots. La continuïtat de l’activitat industrial és imprescindible per a qualsevol agent social, i pot i ha de ser compatible amb el respecte al medi ambient.
{mxc}