Comunicat UGT-Bombers davant la signatura de l’Acord de condicions laborals dels bombers de la Generalitat 2019-2020

La UGT-Bombers considera que fer coincidir de forma forçada la signatura de l’Acord de condicions laborals dels bombers de la Generalitat 2019-2022 amb l’últim dia de campanya electoral és un acte d’oportunisme polític, i de propaganda electoral, i una manca de respecte fer servir, una vegada més, aquest col·lectiu per interessos partidistes.

Per higiene democràtica i responsabilitat sindical, la UGT-Bombers es veu en l’obligació moral de posposar la signatura al pròxim dilluns 27, ja passades les eleccions.

Aquest acord, que arriba 4 anys tard, és fruit del treball rigorós dels delegats de la UGT, del conflicte i la reivindicació col·lectiva i no de l’assoliment d’un grup polític que ha deixat el cos de Bombers en col·lapse estructural fent ara de la necessitat virtut.

Aquests acords, que només són laborals, no solucionen les imperioses necessitats estructurals denunciades pels sindicats els últims anys.

Aquest Acord no és més que una treva per poder passar la difícil campanya forestal que ve amb pau social i amb la possibilitat de poder cobrir els parcs, novament amb el sobreesforç d’aquest col·lectiu (hores extres) i fins a un nou marc pressupostari.

Des de la UGT estarem atents per garantir que les millores i inversions promeses en campanya electoral es materialitzin en els pròxims anys i no es converteixin en un nou brindis al sol.

La UGT-Bombers, assumint la seva responsabilitat i fidel al compromís adquirit amb la majoria del col·lectiu que es va manifestar a favor de l’Acord, signarà aquest el pròxim dia 27, allunyats de la publicitat i el fals triomfalisme que li vol donar la Conselleria d’Interior.