Comunicat UNI-Europa Graphical sobre crisi a la multinacional Circle Media Group

Els afiliats i les afiliades d’UNI-Europa Graphical de tota Europa s’han reunit el passat 30 d’abril per discutir la situació de crisi a Circle Media Group. Estem consternats per la situació i la forma en què s’està desenvolupant i conduint.

Les tensions en tot el grup eren ja elevades, participant en discussions molt difícils per garantir que els treballadors rebin els salaris bàsics que se’ls deuen. És sorprenent veure com, en ple segle XXI, una important empresa multinacional europea no paga els seus treballadors pel treball que han realitzat. aquests treballadors tenen famílies i responsabilitats i han demostrat una gran lleialtat a l’empresa en circumstàncies difícils. Exigim que la companyia pagui immediatament als seus treballadors els diners que els deuen.

UNI Europa Graphical està indignada per la forma en què s’han desenvolupat la darrera crisi. A pesar de la reunió cordial amb l’Administració que va tenir lloc el 29 de març, reunió en què es van fer compromisos per mantenir informats els sindicats, no es va emetre cap advertència prèvia o indicació de les vendes anunciades i fallides de diversos llocs. No hi hagut cap compromís o informació o consulta amb cap representant laboral en l’àmbit europeu, tot i que aquest és una crisi a nivell europeu i ja s’ha establert un canal de comunicacions.

UNI Europa Graphical i els seus afiliats han expressat reiteradament la seva preocupació sobre la situació financera del grup i la manca de transparència. Amb els anuncis recents, aquestes preocupacions han augmentat enormement.

UNI Europa Graphical sol·licita a l’alta gerència de CMG que es reuneixi amb urgència amb una delegació per discutir i explicar la situació, un pas que hauria d’haver-se produït abans que s’haguessin fet públics els anuncis.

Les afiliades d’UNI Europa Graphical estan del tot en la seva condemna a les accions de CMG i prendrem totes les mesures necessàries per protegir els drets dels treballadors i les treballadores als quals representem, assegurant-nos que rebran els salaris impagats i les disposicions socials a les quals tenen drets.