Concentració contra el tancament de l’Hospital Dos de Maig de Barcelona

xhup

Els treballadors i les treballadores de l’Hospital Dos de Maig de Barcelona es concentraran demà davant la Generalitat de Catalunya (Plaça de Sant Jaume) per rebutjar la decisió del CatSalut de retornar l’edifici a la Creu Roja i tancar definitivament aquest centre hospitalari de l’Eixample.

Des de la UGT de Catalunya exigim al CatSalut, que gestiona els serveis sanitaris de la Creu Roja a través del Consorci Sanitari Integral, que faci pública la seva proposta. Després d’anunciar als treballadors, el passat divendres 8 de juliol, que l’hospital tancaria al setembre, i assegurar-los verbalment que les 400 persones que formen la plantilla serien recol•locades en altres centres per evitar acomiadaments, la direcció del centre i el CatSalut no han donat cap més informació, agreujant el malestar de la plantilla i dels usuaris i les usuàries del Dos de Maig. El nostre sindicat ha demandat més informació a la direcció del Consorci Sanitari Integral i del Catsalut.

El tancament del recinte pot comportar una davallada assistencial per als veïns i les veïnes de l’Eixample que tenen el Dos de Maig com a hospital de referència, una situació encara més tràgica per a col•lectius tan importants com la gent gran, que es veurien obligats a traslladar-se a altres centres sanitaris més llunyans per poder ser atesos.

En la concentració de demà a la tarda, treballadors i usuaris exigiran al CatSalut el manteniment de l’Hospital Dos de Maig per garantir una qualitat assistencial que ja es veu molt mermada a causa de les retallades aprovades per la Generalitat de Catalunya.