Concentració contra les retallades a la universitat pública catalana

ENGANTXINA_MANI_14A_B_

La UGT de Catalunya s’oposa a la retallada brutal de la inversió perquè tindrà una repercussió molt negativa en la qualitat dels nostres centres i farà que el nostre país sigui menys competitiu

La Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya, com a membre de la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública, participarà en la concentració contra les retallades en l’àmbit universitari aquesta tarda a les 18 hores a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona. Aquesta mobilització se suma a les que ja s’han produït a la UB, la UPC o la UdG.

El nostre sindicat s’oposa a aquesta retalla brutal de la inversió a les universitats públiques, del voltant dels 140 milions d’euros, perquè tindrà una repercussió negativa indubtable en la qualitat dels nostres centres: supressió de grups, amb grups de més de 120 estudiants; supressió d’assignatures optatives; supressió de pràctiques tutoritzades i altres complements formatius; augment de la càrrega lectiva en detriment de la recerca… Tot això, evidentment, només beneficia els centres d’ensenyament superior privats.

D’altra banda, les universitats públiques són les principals generadores de recerca, desenvolupament i innovació, de manera que les retallades al sistema universitari ens faran perdre competitivitat com a país.

A més, les retallades van acompanyades de l’anunci d’un increment de les taxes per sobre de la inflació, de forma dràstica en el cas dels postgraus. Per la via d’anar pujant el llistó de les taxes, es farà que els preus siguin una trava social flagrant, impedint l’accés als estudis universitaris d’una part important de la societat.

Per al nostre sindicat, carregar el pes de l’ajust econòmic sobre els sectors més precaris (interins, personal investigador, professorat contractat…) és injust i inexplicable en un context de destrucció d’ocupació al sector privat com l’actual. Amb més de 700.000 aturats a Catalunya, el que necessitem és oferta pública d’ocupació i no retallades de plantilla.