Concentració davant el Consolat de Japó per exigir a Panasonic que posi fi a la parcel·lació de Ficosa i la indefensió de les plantilles

Font: ACN. Hub e-Mobility posat en marxa per Ficosa a Viladecavalls. Imatge del 9 d’octubre de 2018.

El comitè d’empresa de Fico Transpar ha convocat per aquest divendres, 30 d’abril, a les 9:30 h, una concentració davant el consolat del Japó a Barcelona per protestar per la decisió de Ficosa, filial de Panasonic, d’obrir un ERO per acomiadar 22 persones d’aquesta societat integrada a la planta de Viladecavalls.

Des de la UGT FICA de Catalunya entenem que Ficosa està actuant actualment com un grup d’empreses. La planta de la multinacional Ficosa compta amb 8 societats que treballen conjuntament, amb la barreja i confusió de les plantilles, que fins i tot treballen conjuntament fins i tot en les pròpies línies de muntatge i en les enginyeries. Aquesta situació crea una indefensió jurídica i de defensa dels interessos dels 1.200 treballadors i treballadores que ocupen aquestes societats.

Des de la UGT FICA de Catalunya creiem que la direcció té una actitud poc negociadora per poder assolir la unificació d’una sola representació sindical a la planta, tal com correspondria a un conglomerat de societats que de facto està actuant com una sola empresa, i denunciem que està dividint els treballadors per societats per tal de crear aquesta indefensió, coaccionant-los directament i fins i tot evitant negociacions col·lectives amb els propis comitès d’empresa.

L’ERO presentat arriba quan la direcció rep una demanda del jutjat per manca de negociació col·lectiva per acomiadaments i subrogacions sospitoses, rebaixant les condicions laborals a canvi de seguir amb feina, és una represàlia contra la plantilla dels comitès que estan intentant exercir el seu treball de diàleg i defensa dels treballadors.

Des de la UGT FICA de Catalunya temem una possible reestructuració de gran envergadura en un curt o mitjà termini i d’eliminació de llocs de treball, la qual no podem avaluar correctament amb documentació parcel·lada entre les 8 societats. Per aquesta raó, i per la manca de transparència de Ficosa, demanem al consolat del Japó a Barcelona que Panasonic assumeixi aquesta situació i pugui donar una explicació a aquesta actitud empresarial poc acceptable, i exposi amb claredat quina és realment la viabilitat de l’empresa.