Concentració davant la Conselleria de Justícia per l’escola de Brians 1

El professorat de l’Escola Artur Martorell del Centre Penitenciari Brians 1 s’ha concentrat aquest matí davant la seu de Justícia per demanar la immediata paralització de les obres que s’estan duent a terme i que posen en qüestió el projecte educatiu del centre. Han comptat amb la solidaritat d’altres docents d’escoles d’adults.

La concentració estava convocada pels sindicats UGT, CCOO, USTEC i CGT, que havien demanat una reunió amb el director general de Serveis Penitenciaris, Amand Calderó, des del passat 30 d’octubre, sense cap resposta. La direcció penitenciària tampoc ha accedit a reunir-se avui amb els sindicats o a fixar una data per fer-ho. Els sindicats han demanat a les portes del Departament de Justícia la paralització immediata de les obres, que permeti reiniciar converses amb el director o directora que substitueixi el director dimitit, Josep Font, i han insistit en la demanda de reunió amb Amand Calderó.

Fa 15 dies representants de l’escola i dels sindicats ja es van reunir amb representants parlamentaris d’ERC, Comuns, PSC i la CUP-CC per demanar el seu suport a les demandes i proposar-los una visita al centre per conèixer de primera mà el projecte educatiu de comunitat d’aprenentatge que ha tingut diversos reconeixements pedagògics.