Concentració de docents de l’ensenyament contra la “tisorada”

aula-amplio.jpg

La Generalitat mai ha volgut homologar les condicions laborals d’aquests professionals amb els de l’ensenyament públic, però ara, per aplicar les retallades salarials, sí els considera treballadors del sector públic

Aquests darrers anys, tant des del Govern de la Generalitat com des del Departament d’Educació s’ha repetit insistentment que la situació dels treballadors i les treballadores de l’escola concertada era insostenible. Tant en el Pacte Nacional per l’Educació com a la Llei Catalana d’Educació s’insistia en la necessitat d’avançar en l’homologació de les condicions laborals d’aquests professionals amb les dels companys i companyes de l’ensenyament públic.

Tanmateix, mentre les coses han anat bé no ha semblat que el Govern tingués cap pressa per negociar un calendari que permetés, en un termini relativament breu, que aquesta necessària homologació es convertís en una realitat. A secundària i a batxillerat els i les docents dels centres concertats continuen fent un 25% més de jornada lectiva amb un 50% menys de jornada no lectiva, una retallada encoberta que ha permès a l’administració de la Generalitat estalviar costos i treure profit d’aquest greuge comparatiu. Fa més de quinze anys que a les escoles concertades es treballa amb les mateixes plantilles, a anys llum de les que tenen els centres públics d’ensenyament.

En època de vaques grasses, doncs, cap dels successius Governs han considerat seriosament servidors públics els més de 30.000 professional que treballen a l’ensenyament concertat.

Però ara que els temps de bonança econòmica s’han acabat i que tenim al damunt una crisi econòmica, sembla que finalment el Govern ha decidit considerar-los un servei públic i els retallarà també el salari igual que als funcionaris i funcionàries. No els consideren un servei públic, en canvi, per establir finalment un calendari de reducció de la jornada lectiva que els apropi a les 23 hores lectives a primària i les 18 a secundària de l’ensenyament públic, com tampoc per facilitar als centres concertats l’accés als mateixos serveis i professionals que l’ensenyament públic…

Des de la Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya considerem que l’anunci de les retallades salarials a la concertada és una intromissió intolerable i de dubtosa legalitat en la negociació col·lectiva entre els agents socials. El col·lectiu de professionals de la concertada té signat amb les patronals d’ensenyament un conveni i unes taules salarials vigents i no permetrem que empitjorin més encara les seves condicions laborals.

En aquest enllaç trobareu un document amb les taules salarials de l’ensenyament concertat (primària, secundària i ajudant d’FP) i com afecta la retallada.

Per això, i com a protesta per les mesures anunciades pel Govern central i les retallades salarials a la concertada que es proposa aplicar unilateralment el Govern de la Generalitat, la Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya, juntament amb la resta de la comunitat educativa, ha convocat una concentració a la Plaça de Sant Jaume demà dijous, 17 de juny, a les 19 hores.

Concentració treballadors ensenyament concertat
DIA:
dijous, 17 de juny de 2010
H
ORA: 19 hores
LLOC: Plaça de Sant Jaume, Barcelona.