Concentració de la plantilla de Comesa contra el tancament de la planta

componentes
La mobilització al Departament d’Innovació, Universitats i Empresa serà prèvia a la reunió del comitè amb Salvador Álvarez i Antoni Soy

El comitè d’empresa de Comesa ha convocat una concentració de la plantilla demà divendres, 5 de novembre, a les 8.30 hores, davant del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, abans de la reunió que mantindrà a les 9 hores amb Salvador Álvarez, director general de Relacions Laborals, i Antoni Soy, secretari d’Indústria. Els sindicats traslladaran als responsables de Treball i d’Indústria el rebuig al tancament de la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona i l’acomiadament de les 277 persones que hi treballen. Per part de la UGT de Catalunya també assistirà Isabel Martínez, secretària general de la Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA).

Tot i que la direcció de Comesa (Grup Fiat) ha argumentat manca de producte i de viabilitat econòmica de la planta catalana, el nostre sindicat considera que es tracta d’una deslocalització cap a Itàlia i que els productes que fabrica Comesa per al grup són competitius. A més, també és molt més competitiva (per la reducció de costos logístics) la fabricació de ponts, canvis i altres components per a les plantes de Valladolid i Madrid des de la planta de Barcelona, com es fa actualment, que portar-les d’Itàlia.

La UGT de Catalunya considera que, amb el tancament de Comesa, el Grup Fiat traeix tant els esforços de la plantilla (l’empresa està aplicant actualment el tercer ERO temporal des de l’any 2008) com el suport i col·laboració del Govern central i autonòmic.

Des del nostre sindicat demanem a Fiat, al Govern central i a la Generalitat la constitució d’una mesa industrial amb representació dels sindicats per estudiar totes les alternatives possibles que evitin el tancament de Comesa i que els ajustos siguin no traumàtics i socialment sostenibles.