Concentració de sindicats catalans, andorrans i francesos davant la seu de la Comissió Europea a Barcelona

14MLa CES ha convocat demà, 14 de març, una jornada d’acció i solidaritat amb motiu de la celebració del Consell Europeu

La Confederació Europea de Sindicats (CES) convoca demà dijous, 14 de març, una jornada d’acció i solidaritat sota el lema “Junts per un futur millor: NO a l’austeritat! SÍ a l’ocupació per als joves!”. Aquesta mobilització s’articularà amb accions arreu d’Europa, però també a Brussel·les, on els dies 14 i 15 se celebra un Consell Europeu.

Una de les prioritats d’aquesta acció és posar de relleu que el col·lectiu dels joves és un dels que més pateix aquesta crisi. Concretament ja hi ha 5,7 milions de joves menors de 25 anys que no tenen feina a la UE i els que en tenen ho fan amb contractes temporals i amb salaris molt baixos, la qual cosa dificulta l’accés a un habitatge digne i a una protecció social mínima. S’ha demostrat que les polítiques d’austeritat només generen recessió i empobreixen els ciutadans més vulnerables. Només un canvi de governança política i econòmica pot generar creixement i ocupació de qualitat.

Es per això que representants dels sindicats que conformen la CSI Pyremed es concentraran demà, a les 12 hores, davant la seu de la Comissió Europea a Barcelona per entregar una carta reclamant polítiques contra l’abandonament escolar i per garantir l’accés a una educació de qualitat per tothom, així com mesures que assegurin que tots els joves europeus tinguin en un període de quatre mesos accés a una feina o a una formació finançada via el fons social europeu sense cofinançament per part d’aquells països en dificultats.

Per part dels sindicats catalans participaran a la concentració el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez; el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, i la secretària general de la USOC, Antònia Gil. També assistiran representants dels sindicats d’Andorra (USdA) i les regions franceses de Languedoc Roussillon i Midi Pirineus (CGT, CFDT, FO, CFTC i UNSA).

Concentració davant la seu de la Comissió Europea

DIA: dijous, 14 de març de 2013

HORA: 12 hores

LLOC: seu de la Comissió Europea a Barcelona (Passeig de Gràcia, 90).