Concentració del personal de residències, centres de dia i llars per a persones amb discapacitat per la insostenibilitat que viuen després de deu anys de retallades

Els sindicats representatius al sector de residències, centres de dia i llars per a persones amb discapacitat (UGT i CCOO de Catalunya) convoquem els delegats/des i treballadors/es del sector a una concentració el proper dimecres, 8 de maig, a les 11 hores a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.

El motiu d’aquesta concentració són els deu anys de retallades que pateixen els treballadors i les treballadores de residències, centres de dia i llars per a persones amb discapacitat intel·lectual, així com la situació insostenible a la que ens estan portant l’administració (Departament de treball, Afers Socials i Famílies) i la patronal (Coordinadora de Centres per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual de Catalunya), degut a:

• Taules salarials congelades des de 2009.
  • Acord entre patronal i administració (sense parlar amb la part sindical) per flexibilitzar les ràtios un 8%, és a dir, una sobrecàrrega de feina en atenció directa.
  • Una retallada del 3,5% sobre les tarifes públiques des de 2012 per a residencies i del 4,5% per a les llars.

Aquesta és la realitat d’aquesta última dècada per a aquest col·lectiu de treballadors i treballadores que atenen persones amb discapacitat intel·lectual. Més per menys, així de senzill i així de dur.

Algú pensa de veritat que els costos són els mateixos de fa deu anys? ¿Algú creu que es pot viure amb el sou de fa deu anys? Hem vist disminuït el poder adquisitiu al voltant d’un 25% en aquest temps. Ningú ha pensat que és gràcies al sobreesforç i el sacrifici dels treballadors i les treballadores que es manté amb un mínim de dignitat i qualitat l’atenció a les persones amb discapacitat? Doncs és així, però tot té un límit i estem a punt del col·lapse.

Sembla que ni patronal ni administració pensen fer res per posar fi a aquesta situació, per tant nosaltres exigim:

• Que l’administració augmenti els mòduls econòmics, tot actualitzant-los després de deu anys congelats per tal de dignificar l’atenció a les persones amb discapacitat.
  • Que la patronal mostri bona fe en la negociació del conveni amb millores laborals i salarials que ja estan plantejades a la plataforma del nou conveni i que no faci una deixadesa de les seva legitimitat i responsabilitat.
  • Que tots dos comencin a revertir aquesta situació insostenible i deixin de fer que tot recaigui sobre els treballadors i treballadores del sector.

I per reclamar tot això, iniciem mobilitzacions amb aquesta concentració dimecres, 8 de maig, a les 11 hores a la plaça de sant Jaume.