Concentració delegats i delegades de Correus per un servei postal públic viable i de qualitat

Desenes de delegats i delegades de la UGT, CCOO, CSIF i Sindicato Libre, amb el 85% de la representació a Correus, s’han concentrat aquest migdia davant la Delegació del Govern a Barcelona per exigir la derogació de les polítiques contra la viabilitat de Correus i el Servei Públic Postal, que han precaritzat l’ocupació i estan desballestant aquest servei. Al final de l’acte s’ha llegit un manifest, que després ha estat lliurat a la Delegació, amb les reivindicacions dels treballadors i les treballadores en defensa d’un servei postal públic de qualitat, viable i amb millors condicions laborals. Per això exigim que s’obri la negociació d’un nou conveni laboral.

Tornem a denunciar que la situació de Correus, després d’anys d’invisibilitat i retallades per part de l’anterior executiu, necessita que s’adoptin mesures urgents per part del nou Govern estatal per evitar que el dèficit s’instal·li en aquesta empresa pública. Els 310 milions d’euros de dèficit (188 al 2017 i previsió de 122 més per al 2018), juntament amb la retallada pressupostària de 123 milions d’euros del 2017 i la previsió de 60 milions d’euros de 218; l’absència d’un Pla Estratègic que no permet que l’empresa s’adapti al nou mercat de paqueteria -majoritàriament a mans del sector privat- i a la prestació de serveis financers amb altres operadors públics postals a Europa, fan que el futur no sigui gaire esperançador si es pretén que Correus sigui una empresa postal i logística que cohesioni social, econòmica i territorialment l’Estat.

Aquesta política de retallades a l’empresa pública es tradueix en la supressió de 15.000 llocs de treball a tot l’Estat en els darrers 10 anys, 2.581 corresponents a la plantilla fixa a Catalunya, la reducció de contractació i la implantació d’un model basat en la precarietat, amb un 34% de plantilla eventual, dels quals el 51,6% són treballadors a temps parcial.

La ciutadania ha estat l’altra gran víctima d’aquesta política de retallades. En moltes zones s’ha suprimit el servei de correu postal públic, s’han tancat oficines i s’ha exposat els treballadors a una sobrecàrrega de feina que provoca menys qualitat del servei a causa de l’excés de rotació en el personal temporal i la implantació de milers de minijobs.

Els sindicats demanem al Govern i a la direcció de l’empresa que aquestes reclamacions es tradueixin en accions de govern i fets concrets que resolguin el conflicte obert a Correus, garantint la viabilitat del correu postal públic i del servei que ofereix a la ciutadania, alhora que reclamem unes condicions laborals en el marc del nou conveni laboral amb més salari, ocupació i drets, després d’anys de congelació salarial i retallades.

En cas contrari, continuaran i s’intensificaran les concentracions i manifestacions, així com la convocatòria de tres vagues del sector públic postal abans no acabi l’any.