Concentració dels bombers de la Generalitat contra la privatització i per uns serveis públics de qualitat

bombersDemà, a les 11 hores, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona

Els sindicats del Cos de Bombers de la Generalitat han convocat una concentració demà divendres, 15 de maig, a les 11 hores, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona contra la privatització i per uns serveis públics de qualitat.

Els Bombers denuncien que el servei que ofereixen cada vegada es veu més afectat per les retallades, per les jubilacions sense entrada de nou personal i per una manca d’implicació dels governants per un cos professional i públic al més alt nivell. Totes aquestes causes els aboca a la precarietat, antesala de la privatització.

Un dels pitjors mals que poden acabar patint els Bombers és la privatització del servei que donen al ciutadà. Una situació que ja estem patint a Catalunya, com és el cas de la privatització del servei que oferia el Cos de Bombers de la Generalitat a l’Aeroport d’Alguaire-Lleida o el de La Seu d’Urgell, o l’externalització de serveis com el la salut. Un servei de Bombers privatitzat suposa precarietat, disminució de les condicions laborals, de la seguretat en el treball i  un pitjor servei al ciutadà.

Un dels Cossos de Bombers als que està afectant la privatització és al de Galícia, que han passat en 10 anys de 31 a 9 parcs públics, veien com més de la meitat dels bombers gallecs són empleats d’empreses privades. Un sistema que, segons els companys gallecs, fa aigües per totes bandes, però que per interessos econòmics s’afiança any rere any.

Demà els Bombers de Galícia es manifestaran a les 11 hores a Santiago de Compostela. Els sindicats dels Bombers de Catalunya volen donar recolzament als companys gallecs i denunciar una situació que ja estem patint a Catalunya. Per això es manifestaran a la mateixa hora a Barcelona.