Concentració dels treballadors d’Orizonia per exigir el cobrament de la nòmina de març

orizoniaDemà a les 12h durant la reunió de l’ERO, davant la seu del fons d’inversió Carlyle, propietari majoritari del grup turístic

Demà divendres, 22 de març, tindrà lloc a Madrid una nova reunió de la mesa negociadora de l’ERO del Grup Orizonia, en la qual es reuniran els sindicats i els representants del grup, conjuntament amb el fons d’inversió Carlyle, propietari majoritari d’Orizonia.

El procediment d’acomiadament col·lectiu afecta la totalitat de la plantilla del grup turístic. En l’actualitat són prop de 2.400 treballadors i treballadores els que queden a les diferents empreses del grup, uns 300 dels quals a Catalunya.

El Grup Orizonia, que es troba des del passat mes de febrer en situació de preconcurs, donada la seva situació d’insolvència va presentar el 19 de març el concurs de creditors al Jutjat de Palma de Mallorca, on el grup té la seu social.

Un dels objectius prioritaris de la UGT i de la resta dels sindicats integrants de la mesa negociadora de l’ERO és que l’empresa compleixi amb els seus compromisos de pagament als treballadors i les treballadores, de manera que en la reunió de demà exigirem l’abonament de la nòmina de març, davant les declaracions de Carlyle negant-se a pagar aquest salari per la manca de liquiditat necessària.

Des del nostre sindicat exigim que el tancament d’un dels grups turístics més importants del país es produeixi amb les majors garanties per als treballadors i les treballadores, i amb respecte als seus drets econòmics. És inadmissible que un grup empresarial d’aquesta importància, que durant anys ha obtingut quantiosos beneficis, pateixi ara les conseqüències d’una gestió basada en complicades operacions societàries i un continu i fort endeutament que finalment ha propiciat la seva caiguda, i ara la plantilla hagi de cobrar del FOGASA.

Durant la celebració de la reunió negociadora de l’ERO, la UGT i la resta dels sindicats de les empreses del grup han convocat els treballadors i les treballadores a concentrar-se en diferents ciutats per exigir el pagament de la nòmina a Orizonia i Carlyle.

A Barcelona, la concentració es realitzarà davant la seu de Carlyle a les 12 hores.

Concentració plantilla Orizonia

DIA: divendres, 22 de març de 2013

HORA: 12 hores

LLOC: davant la seu de Carlyle (Agda. de Pau Casals, 13, Barcelona).