Concentració dels treballadors de recollida d’escombraries, de neteja viària i clavegueram de BCN

containers.jpg

Els treballadors de FCC, Cespa, Urbaser i CLD-Comsa protestaran per la reducció de plantilles i l’estancament de la revisió salarial del 2009

La UGT de Catalunya ha convocat els gairebé 3.600 treballadors i treballadores de recollida d’escombraries, neteja viària i clavegueram de la ciutat de Barcelona a una concentració demà divendres, 26 de febrer, de 14 a 15 hores, a la Plaça de Sant Jaume.

El motiu de la protesta és que, tot i que l’Ajuntament de Barcelona va anunciar que s’augmentarien en 500 els llocs de treball per a aquestes tasques, les quatre empreses concessionàries (FCC, Cespa, Urbaser i CLD-Comsa) ja s’han desfet de 500 treballadors i treballadores eventuals. A aquest augment de la càrrega de treball de la plantilla s’ha d’afegir l’estancament de la revisió salarial del 2009, que està en negociació des de gener de l’any passat. FCC, Cespa, Urbaser i CLD-Comsa redueixen plantilles i es neguen a augmentar l’IPC als seus treballadors, sense que en cap moment l’Ajuntament de Barcelona hagi reduït l’import de la concessió del servei.

Es tracta de la primera mobilització dels treballadors i les treballadores de la neteja viària i recollida d’escombraries en 20 anys. A la concentració hi participarà el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez.

Concentració dels treballadors de recollida d’escombraries, neteja viària i clavegueram de Barcelona

DIA: divendres, 26 de febrer de 2010
HORA: de 14 a 15 hores
LLOC: Plaça de Sant Jaume (Barcelona).