Concentració dels treballadors de seguretat privada contra les desvinculacions del conveni

prosegurLa UGT denuncia que es tracta d’una estratègia coordinada entre les empreses per forçar a la renegociació del conveni estatal i incomplir els pactes per al 2014

La UGT i CCOO de Catalunya han convocat demà divendres, 7 de febrer, una concentració de treballadors i treballadores de la seguretat privada de 9.30 a 11 hores davant de la seu de la patronal Foment del Treball. S’inicien així les mobilitzacions contra les actuacions de les empreses del sector, que s’estan desvinculant del conveni col·lectiu i iniciant processos de modificació substancial de les condicions de treball i d’acomiadaments.

Es tracta d’una estratègia coordinada entre les empreses del sector i les seves patronals (APROSER, FES i UAS) per forçar a la renegociació del conveni estatal i incomplir el seu contingut per al 2014, amb la congelació i consolidació de les pèrdues salarials dels treballadors fins al 2017.

Cal recordar que el conveni col·lectiu estatal del sector ja ha estat modificat en dues ocasions, el que ha suposat que els treballadors i les treballadores assumissin grans esforços (congelació salarial des del 2010 i disminució salarial en 2013), amb l’objectiu de donar sostenibilitat al marc de negociació estatal. A canvi, es va pactar que el 2014 els treballadors recuperarien part del salari reduït l’any passat com a conseqüència de l’eliminació fins al 31 de desembre de 2013 dels plusos de transport i vestuari en les pagues extraordinàries. Ara, les patronals pretenen incomplir aquest acord.

Empreses com Securitas, Sabico, Eulen, Segur-Ibérica, Trablisa, Alerta y Control i Segurisa ja s’han desvinculat del conveni. Prosegur, a més, ha presentat un ERO i modificacions substancials de les condicions de treball per a la resta de la plantilla.

Des del nostre sindicat lamentem que les patronals només busquin la precarització del sector, en lloc d’apostar per un col·lectiu de treballadors cada cop més professional i capacitat per a les exigències actuals de la societat.