Concentració en defensa d’un govern econòmic de la UE que promogui el model social europeu

pacte-competitivite_1

Imatge de Kichka

“L’Europa lliberal ens porta a l’era preindustrial”

El passat 24 de març representants dels sindicats de UGT i CCOO de Catalunya es varen concentrar davant de la Delegació de la Comissió Europea a Barcelona.

Sota el lema “L’Europa liberal ens porta a l’era preindustrial” i amb diversos sindicalistes caracteritzats com a obrers del segle XIX, es va voler mostrar el rebuig al Pacte de l’Euro que s’està discutint a la cimera de caps d’Estat i de Govern que es celebra a Brussel·les el dies  24 i 25 de març.

Barcelona, mitjançant aquesta iniciativa, es va voler afegir a les manifestacions i concentracions convocades per la Confederació Europea de Sindicats arreu d’Europa per defensar que els ajustos pressupostaris i la pressió a la baixa dels salaris incidiran negativament en la demanda interna europea, retardant la recuperació del creixement i l’ocupació.

Els secretaris generals d’ambdós sindicats, Josep M. Àlvarez i Joan Carles Gallego, acompanyats del secretari general de la CGT de Rhône-Alps, Bruno Bouvier, varen lliurar a Manel Camós, director de l’Oficina,  la declaració conjunta que han elaborat les dues organitzacions i que us podeu descarregar aquí: