Concentració per la dignificació del treball de la llar i de les cures

La UGT de Catalunya i l’AMIC, en tant que membres del Grup d’Acció per a la Ratificació del Conveni 189 de l’OIT (Organització Internacional del Treball), convoquem aquest diumenge, 7 d’abril, a les 13 hores, una concentració a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona per la dignificació del treball de la llar i les cures.

Des del nostre sindicat reivindiquem:

• La ratificació immediata del Conveni 189 de l’OIT sobre el treball digne dels treballadors i les treballadores de la llar i a dur a terme de manera urgent els canvis legislatius per garantir el compliment d’aquest conveni, que recordem que ja ha estat ratificat per 25 països, entre ells Finlàndia, Alemanya, Itàlia, Portugal i Irlanda, en el marc de la Unió Europea.
  • L’eliminació del Sistema Especial de la Llar i la plena equiparació dels drets laborals i de Seguretat Social de les treballadores i treballadors de la llar als dels treballadors i treballadores del Règim General de la Seguretat Social.
  • Reiterem la nostra demanda de derogació de l’esmena 6777, introduïda pel PP, dels Pressupostos Generals de l’Estado, que va comportar  un endarreriment de cinc anys —fins al 2024— de l’equiparació de les cotitzacions de les treballadores de la llar i les cures.

En aquest enllaç teniu més informació sobre les nostres demandes.