Concert – protesta del Cor i l’Orquestra del Liceu

liceu

Els treballadors i les treballadores del Cor i l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu de Barcelona continuen les mobilitzacions de denúncia contra la retallada del 5% del sou, i l’expedient de regulació d’ocupació que pretén l’acomiadament del 10% de la plantilla. A més, mantenen la convocatòria de vaga pel divendres, 23 de juliol.

D’altra banda, demà a les 10 del matí hi ha prevista una reunió de mediació entre els representants sindicals i la direcció del Gran Teatre a la seu del CEMAC.

Al marge de la mediació, que intentarà arribar a un principi d’acord, la plantilla ha decidit mantenir el concert de protesta del Cor i l’Orquestra del Liceu demà dijous, a les 21.30 hores, a la plaça de Sant Jaume. Els treballadors han previst fins i tot un programa “a mida”: interpretaran els fragments operístics de Verdi (el “Coro di Mattadori” de La Traviatta), de Bellini (de l’òpera Norma); el “Lacrimosa” del Réquiem de Mozart, i la sardana La Santa Espina, d’Enric Morera.

La plantilla del Liceu, formada per 400 treballadors i treballadores, protesta perquè, malgrat no ser funcionaris, ja han vist reduït un 5% el seu salari, com a aplicació del ‘decretazo’ presentat pel govern. Però, sobretot, els treballadors i les treballadores volen aturar l’expedient de regulació d’ocupació que la direcció ha anunciat per a finals de juliol per tal de reduir la plantilla en un 10%. A més, l’empresa també ha anunciat la possibilitat de suspensió temporal de contractes per al 2011-2012.

El passat 6 de juliol, com a primer acte de rebuig contra les retallades de plantilla i de sous, el cor del teatre va oferir un recital-protesta a les portes del Liceu.