Condemnem el tracte vexatori i de maltractament a una persona gran en una residència de Terrassa

La Federació d’Empleades i Empleats de Serveis Públics de la UGT de Catalunya, davant dels fets ocorreguts a la residència Mossèn Homs de Terrassa on dues treballadores van gravar i difondre un vídeo a les xarxes socials vexant una àvia resident, vol expressar el seu rebuig  i condemna qualsevol tipus de tracte vexatori i de maltractament, molt especialment al col·lectiu de la gent gran.

Aquesta situació execrable, que malauradament ha patit una àvia, ha estat un episodi aïllat que en cap cas representa el dia a dia dels centres residencials catalans.

La UGT de Catalunya volem traslladar, en aquests  moments tant delicats, tot el nostre suport a residents, famílies i treballadors de les residències de gent gran de Catalunya.

Han estat molts mesos de lluita contra la Covid-19 sense mitjans, sense proteccions, sense personal, sense ordres clares i sense descans, en què s’ha treballat durament per combatre una pandèmia que ha assolat la majoria de residències, amb  impecable professionalitat, amb molt d’amor i plena vocació per als avis residents

La UGT de Catalunya demanem a la Fiscalia i al Departament de Treball, Afers socials i Famílies que actuï amb contundència i amb tot el pes de la llei per castigar els fets ocorreguts, però exigim també depurar responsabilitats a qui s’obstina a mantenir un sistema assistencial obsolet que ha fet fallida per tots costats i on la manca de mitjans i personal al final ha acabat amb tragèdia.