Conseller Mena: guanyaríem tres vegades més posant cafès a Londres

camareroEl SOC vol vendre a les empreses joves qualificats a 426 euros per 40 hores setmanals; un cambrer a Londres cobra 1.530 euros mensuals i un rentaplats, 1.311 euros

L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya acusa la Generalitat de precaritzar encara més la situació laboral dels joves amb l’únic objectiu de descomptar-los de les llistes de l’atur

El Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat ha anunciat avui la seva solució al problema de l’atur juvenil al nostre país: oferir als joves entre 18 i 25 anys amb formació universitària o formació professional de grau mig o superior pràctiques no laborals en empreses amb una jornada “que no superi les 8 hores diàries ni les 40 hores setmanals” i amb un sou de 426 euros mensuals.

És a dir, que la Generalitat està oferint als empresaris, a través del SOC, la possibilitat d’agafar joves qualificats perquè treballin una jornada laboral completa, amb un sou 214 euros per sota del salari mínim interprofessional i sense cap tipus de relació laboral amb l’empresa.

Des de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya volem expressar la nostra indignació amb els responsables del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, que porten governant un any i mig sense fer absolutament res per aturar la sagnia de l’atur juvenil en un país on la meitat dels joves no tenen feina, i quan decideixen fer alguna cosa es dediquen a precaritzar encara més la nostra generació millor formada.

En un país on el 60% dels assalariats ja cobra un salari per sota dels 1.000 euros, el nostre Govern decideix fer dumping social, rebentar els convenis col•lectius, saltar-se fórmules amb drets com el contracte en pràctiques i oferir a les empreses treballadors formats a jornada completa per un salari inferior al SMI i per sota del llindar de la pobresa. I si no, ja coneixem quina és l’alternativa que ofereix el conseller Francesc X. Mena als joves aturats: marxar a Londres a posar cafès. El que potser no sap el sr. Mena és que un cambrer a Londres cobra 7 lliures/hora, és a dir, 1.530 euros/mes (x 22 dies de treball); que un rentaplats cobra 6 lliures/hora, 1.311 euros/mes, i que aquí volem que la gent jove cobri 426 euros/mes per una feina qualificada.

Sembla evident que, per la via de l’esclavatge o de l’emigració, l’únic que l’importa al Departament d’Empresa i Ocupació és descomptar joves de les llistes de l’atur.