Continua la vaga dels treballadors de les centarls nuclears d’Ascó i Vandellós per desbloquejar el conveni col·lectiu

vandellos

El nou bloc de protestes inclou diferents vagues parcials des d’avui i fins al 25 de setembre

Avui s’ha reprès el calendari de vaga dels treballadors i les treballadores de les centrals d’Ascó i Vandellós (ANAV), ja que la gestora de les nuclears, ENDESA/ENEL, continua bloquejant la negociació del conveni col·lectiu.

El calendari de vaga és el següent:

• De les 00.00h a les 08h del 22 de setembre.
  • De les 16h del 22 de setembre a les 08h del 23 de setembre.
  • De les 16h del 23 de setembre a les 08h del 24 de setembre.
  • De les 16h del 24 de setembre a les 08h del 25 de setembre.
  • De les 16h a les 24h del 25 de setembre.

També s’han convocat diverses jornades de vaga per als mesos d’octubre, novembre i desembre.

La mesa de negociació de conveni segueix sense reunir-se amb motiu de la situacióde conflicte col·lectiu i sembla que a la direcció no li preocupa arribar al 15 de novembre, data de finalització del període de negociació del conveni.

D’altra banda, des del 15 de setembre fins al 3 d’octubre, experts del sector nuclearprocedents de 14 països que conformen l’equip del WANO Peer Review es troben a la central de Vandellòs II. Les missions Peer Review estan dedicades a comparar elfuncionament de les plantes amb les millors pràctiques internacionals a través de revisions objectives i en profunditat realitzada per professionals independents.Durant aquesta setmana, la plantilla realitzarà accions en planta per evidenciar itraslladar el conflicte en presència dels experts del Peer Review.

La plantilla de les centrals nuclears volen transmetre la seva preocupació davant d’una gestió empresarial irresponsable que fomenta un clima laboral desfavorable i que rebutja les dues principals demandes sindicals per al conveni: la garantia de l’ocupació i el manteniment dels drets adquirits (continuïtat del relleu generacional). Cal destacar que els treballadors ja estan assumint una important contenció econòmica en el context de crisi econòmica.

Els treballadors i les treballadores esperen una resposta a les seves protestes que eviti la degradació de les quotes d’eficiència assolides per la plantilla i de la seguretat en les instal·lacions aconseguides en els darrers anys després d’un important esforç de superació.