Convocades dues jornades de vaga en el sector del manteniment elèctric per als dies 7 i 8 de gener

electrico
La UGT de Catalunya convoca per als propers 7 i 8 de gener de 2015 dues noves jornades de vaga al sector del manteniment elèctric a tot Catalunya. Estan convocats uns 1.200 treballadors i treballadores d’una desena d’empresa contractistes d’Endesa, com Elecnor, FCC, Emte, Cobra o Semi.

Els treballadors i les treballadores del sector del manteniment de les línies de subministrament d’energia elèctrica estan patint cada vegada més la pressió de les diferents empreses contractistes d’Endesa. Des de 2010 hi ha una pressió a la baixa en les condicions de treball i salarials, i una creixent destrucció d’ocupació (superior al 50%), fet que afecta també la qualitat del subministrament i a les condicions de seguretat.

Aquesta situació ha esdevingut insostenible i per aquest motiu, per primera vegada a la història, s’ha convocat una vaga general del tot el sector a nivell de tota Catalunya. Aquestes noves mobilitzacions, amb concentracions davant de la seu d’Endesa, se sumen a les convocades durant aquest mes de desembre, després que no hi hagi hagut acord en la reunió de mediació celebrada aquest matí.

Els sindicats consideren que Endesa ha de garantir un mínim de treballadors i condicions laborals a les empreses subcontractades, de manera que es pugui garantir el subministrament elèctric, i demanen a la patronal ADEMI (que agrupa aquestes empreses) un acord bàsic en plantilles, condicions laborals, jornada i prevenció de riscos.