Correus no ha previst la campanya de vacunació de la grip per als 6.852 treballadors i treballadores de la demarcació de Barcelona

La UGT i CCOO denunciem que la direcció de Correus no ha aclarit encara si aquesta tardor durà a terme l’habitual campanya de vacunació contra la grip a la plantilla. La manca d’informació sobre aquesta mesura preocupa molt a les 55.000 persones que arreu de l’Estat estan especialment exposades al contagi i que alhora, a l’estar en contacte diari amb milers de ciutadans i ciutadanes, poden convertir-se en un vehicle de propagació de la grip, una malaltia que les mateixes autoritats sanitàries defineixen com un important problema de salut, tant per la mortalitat com per les complicacions i les despeses econòmiques i socials que origina, especialment enguany en coincidir la seva incidència amb la pandèmia de la Covid-19, que ja suma més de 5.000 contagis en aquesta empresa pública.

Mentre des del Ministeri es recorda que “es fa especialment important la vacunació a la població més vulnerable i els seus contactes, per a reduir les complicacions causades per totes dues malalties i evitar la sobrecàrrega en el sistema sanitari”, els responsables de l’empresa postal no desmenteixen les informacions que indiquen que no hi haurà vacunacions per aquest 2020, possiblement per manca de previsió. CCOO i UGT denunciem que, de confirmar-se que no es realitzarà la campanya de vacunació, ens trobem davant un nou comportament irresponsable de l’empresa postal que, per pur interès comercial, ja va exposar a la plantilla al contagi per la Covid-19 en les primeres setmanes de la crisi sanitària sense mesures de cap protecció, la qual cosa va ocasionar que hagi estat un dels col·lectius laborals més afectats per la pandèmia amb més de 7.000 treballadores i treballadors afectats, entre positius i quarantenes.

Exigim que es realitzi la campanya de vacunació per evitar posar en perill la salut del col·lectiu, dels seus familiars i de la ciutadania a qui atenen diàriament, a oficines i domicilis, sumant-se a l’esforç per disminuir la sobrecàrrega del sistema sanitari.