Correus redueix en un 18% la plantilla del seu centre del Prat de Llobregat

vaga-correusEls treballadors i les treballadores es concentraran divendres al matí per rebutjar aquesta mesura i alertar del perill de precarització del servei postal a la població

La UGT de Catalunya denuncia que la direcció de Correus ha decidit “redimensionar” la plantilla del seu centre de la seva oficina de correus del Prat de Llobregat (Baix Llobregat), de 33 a 27 treballadors i treballadores.

L’anunci s’ha fet el 7 de gener, incomprensiblement una setmana després que Correus hagi presentat les bases per a noves oposicions, molts anys després de la darrera convocatòria.

UGT-Correus denuncia que aquesta “redistribució d’efectius” no és de rebut, encara menys quan l’oficina del Prat de Llobregat compta amb uns nivells òptims de qualitat. Aquest “redimensionament” suposarà una precarització del servei que es dóna al seus veins i veïnes. La ràtio és una carter per cada 1.900 habitants, però en aquest cas cal sumar les més de 3.000 empreses que hi tenen la seva seu, sovint en zones diseminades, que són un gruix important per al servei postal. Si fins ara una carta trigava un o dos dies en arribar de Barcelona a El Prat, ara el lliurament es pot endarrerir fins a tres o més dies.

Correus és una societat anónima estatal, subjecta a les mesures d’austeritat i les retallades dels darrers anys sobre els serveis públics. El tancament d’oficines i els redimensionaments a què s’ha sotmès la seva plantilla, amb el consegüent deteriorament del servei, fa témer que la finalitat última de la seva direcció sigui la privatització del servei.

Concentració treballadors Correus

DIA: 15 de gener.
HORA: 9 hores.
LLOC: Oficina de Correus c/Dolores Ibárruri, 34-36. El Prat de Llobregat.