Correus retira les unitats de repartiment de Tiana i Sant Cebrià de Vallalta a la comarca del Maresme

La UGT i CCOO denunciem que Correus posa l’ajust del compte de resultats per damunt del dret a la ciutadania a un sistema postal públic fent desaparèixer el servei de repartiment de Tiana i Sant Cebrià de Vallalta per integrar aquestes unitats a Montgat i Canet de Mar (on no hi caben els 7 carters i carteres de Sant Cebrià), condemnant aquestes poblacions a ser candidates a l’Espanya Buidada sense carteres i carters de proximitat i a costa de la rendibilitat per tenir un repartiment de qualitat en aquestes poblacions.

Tant la població de Tiana —amb 8.840 habitants— com Sant Cebrià de Vallalta
—3.385 habitants— veuran com els carters i les carteres que habitualment reparteixen en els seus domicilis des de les unitats de distribució en aquestes poblacions, vindran cada dia en el millor dels casos des de Montgat o Canet sempre i quan el desplaçament des d’aquestes poblacions sigui rendible.

Per a CCOO i UGT aquesta actuació és absolutament incomprensible en poblacions com aquestes, amb una entitat poblacional, social i econòmica indiscutible. La decisió va en direcció contrària a l’enfortiment de les poblacions petites, una eina clau per a la seva vertebració econòmica i social com és el servei de Correus.

Ambdós sindicats critiquem la forma inacceptable amb què es vol aplicar la mesura: d’amagat, al marge de la negociació amb els representants dels treballadors i les treballadores, vulnerant així el dret de negociació col·lectiva, i sense informació i documentació prèvia que la justifiqui.

UGT i CCOO rebutgem aquesta actuació en considerar que no concorren les causes legals per a dur-la a terme i perquè, a més, i sobretot com a servei públic, ha de jugar un paper vertebrador rellevant que la Direcció de l’empresa vol deixar en segon pla. Aquesta unificació d’unitats de distribució no aporta cap millora al servei públic que es presta en aquestes dues poblacions i comportarà la retallada d’aquest servei, una pitjor prestació, a més d’un afebliment socioeconòmic d’aquests.

Hem instat a l’empresa que faci marxa enrere i que convoqui de manera urgent a una reunió amb les organitzacions sindicals perquè puguin tenir veu i aportar els arguments en contra d’aquest nefast projecte. De no aturar aquesta decisió, estudiarem les mesures legals oportunes.