CTAC-UGT aconsegueix que el govern redueixi en un 5% els mòduls dels autònoms

cocinero.jpg
Aquesta decisió beneficia gairebé un milió de declarants per activitats econòmiques

A través del Ministeri d’Hisenda, el Govern ha reconegut els al·legats presentats per la CTAC-UGT de Catalunya al Projecte d’Ordre Ministerial pel qual s’estableixen els criteris per a la declaració objectiva per mòduls de l’IRPF corresponent als períodes anuals de 2009 i 2010, aplicant una reducció linial del 5% als rendiments néts declaratsL’esborrany del projecte proposava una reducció del 2,5%, per tant, l’augment establert significa el doble de la reducció prevista.

Aquesta decisió, que beneficia a gairebé un milió de declarants per activitats econòmiques, prové dels acords establerts entre el Govern i les associacions d’autònoms el passat 5 de maig de 2009 i té per objectiu equilibrar els beneficis estimats  amb la reducció de les vendes que estan patint la gran majoria dels autònoms en aquest període de crisi.

Tot i aquesta retallada, la CTAC-UGT de Catalunya considera que no es compensen les pèrdues efectives que s’estan produïnt a sectors com el de la construcció, el comerç minorista o el transport, malgrat que sens dubte representen un respir en la pressió fiscal que suporta el col·lectiu. A més, satisfà la demanda de la CTAC-UGT de traslladar les rebaixes ja introduïdes per a empreses, en el tipus de l’impost de societats.

Els autònoms que declaren per estimació directa també poden aplicar una reducció del 20% en el seu rendiment nét, sempre que mantinguin o generin ocupació en el present exercici.

Amb la finalitat d’aconseguir una major equitat fiscal per a les persones que declaren per mòduls, la CTAC-UGT proposa que durant l’any 2010 i amb efecte per al 2011 es matinguin negociacions amb el Ministeri d’Hisenda per revisar els mòduls establerts en determinades activitats que objectivament han patit de forma més directa la restricció en el consum. {mxc}