CTAC-UGT denuncia que la Generalitat elimina les ajudes per a emprenedors

perruquer
Considerem que carregar-se l’impuls a l’autoocupació no és una bona manera de ser un Govern “business friendly”

Almenys 4.000 treballadors per compte propi que estaven esperant l’ajuda des de setembre es quedaran sense rebre-la

La CTAC-UGT de Catalunya denuncia que l’àrea d’Economia Cooperativa i Creació d’Empreses -dins del Departament d’Empresa i Ocupació- ha comunicat avui que properament, nombroses persones emprenedores que van sol·licitar la subvenció per a la Promoció de l’Ocupació Autònoma l’any 2010, rebran “una resolució denegatòria per exhauriment del pressupost destinat”. Es tracta de les subvencions per a la Promoció de l’Ocupació Autònoma fixades per a 2010. Ara, la Generalitat no només no continuarà donant-les sinó que anul·larà les que ja va admetre a tràmit entre els mesos de setembre i desembre de 2010. Des de la CTAC-UGT de Catalunya calculem que almenys uns 4.000 autònoms estaven esperant aquesta prestació i que, finalment, es quedaran sense rebre-la.

Segons la missiva, el departament considera que “prendre aquesta decisió no ha estat fàcil”, però diu que aquesta ha estat “l’única opció per poder seguir donant suport a les persones treballadores autònomes que reuneixin els requisits establerts per la normativa durant l’any 2011”. Des de la CTAC-UGT de Catalunya considerem que menys fàcil serà per a les persones autònomes poder endegar els seus projectes propis si l’Administració els talla les ajudes per inici activitat (fins a 4.000 euros en el cas dels homes, i fins a 5.000 euros en el cas de les dones), amb la pèrdua de riquesa i ocupació per al país que això suposa.

Per al nostre sindicat, aquesta decisió és diametral oposada a la promesa de Govern “business friendly” que el president de la Generalitat de Catalunya va fer en la intervenció del debat d’investidura. Parlava, aleshores, d’un pla per reactivar l’economia i reduir l’atur amb el consens del Parlament i dels agents econòmics i socials. I situava la seva voluntat de ser un Govern “business friendly”, on el sectors productius vegin l’executiu com un aliat. Per a la UGT de Catalunya, el “business friendly” ha de demostrar-se amb la creació d’empreses i eliminar les ajudes a l’inici d’activitat per a treballadors autònoms no ho és ni de bon tros.