CTAC valora molt positivament el programa a l’ensenyament reglat “Catalunya, escola d’emprenedors”

perruquer

La nostra organització de treballadors autònoms continua apostant per una llei integral de foment de l’emprenedoria

La Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC – UGT de Catalunya) valora molt positivament l’anunci de la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, de fomentar l’esperit emprenedor i l’emprenedoria en general des de les primeres etapes de l’ensenyament reglat.

La nostra organització considera molt convenient aquesta potenciació en positiu del treball per compte propi i de l’assumpció de riscos, amb actuacions que s’insereixin dins del propi procés de socialització, des de les primeres etapes de l’educació, però que també continuïn de una manera sostinguda al llarg de totes les fases de capacitació i formació. És necessari, per tant, un treball transversal entre administracions.

Des de la CTAC considerem que cal abordar un canvi radical de la nostra cultura col·lectiva en tot allò relacionat amb l’àmbit de l’autoocupació, especialment pel que fa a la composició real del mercat de treball. Són molts els aspectes positius a destacar en aquest tipus d’actuacions, però mereix una particular atenció la posada en valor de l’emprenedoria econòmica en la societat i una aproximació des de l’òptica d’una altra forma d’incorporació al mercat de treball.

La CTAC -tal com recull el document de propostes per a les eleccions generals del 20-N lliurat a totes les formacions polítiques- continua apostant per una llei integral de foment i promoció de l’emprenedoria que garanteixi les condicions idònies perquè el treball autònom sigui una realitat efectiva al nostre país i millori aspectes claus com l’assessorament, l’acompanyament, la consolidació o l’accés al finançament.