Davant l’amenaça d’acomiadaments a Caixabanc, s’intensifiquen les mobilitzacions

caixaDavant la inflexibilitat de la Direcció de CaixaBank, que persisteix en la seva intenció d’incorporar una clàusula de tancament (acomiadaments forçosos) en les negociacions de la reestructuració de l’entitat, els sindicats CCOO, SECPB i UGT (96,83% de la representació laboral) intensificarem les mobilitzacions durant aquesta setmana.

Rebutgem frontalment les pretensions de la Direcció, que duu aquest procés just en el sentit contrari al que ha manifestat públicament el seu màxim representant: “Aquí tenim una manera de treballar: pactem, parlem amb els sindicats, busquem la millor solució…” “Hi haurà baixes incentivades, hi haurà prejubilacions… buscarem totes les fórmules possibles per poder fer aquest ajust de la millor manera…”

Però sembla que hi ha a qui no li importa el dany reputacional que pot patir l’entitat, de mantenir-se en l’entossudiment de la seva postura, en el mateix moment en què s’acaben de tancar de manera pacífica altres acords de reestructuració en el sector. Sumem-hi, a més, tots els fronts que té oberts el sector financer en general i CaixaBank en particular.

Emplacem, doncs, la Direcció de CaixaBank a complir els acords vigents així com a reconduir la negociació pel camí de la convergència amb els sindicats.

Tenim propostes: les prejubilacions, les baixes voluntàries indemnitzades i d’altres mesures de caràcter temporal poden permetre, sens dubte, realitzar l’ajust que pretenen, de manera ordenada, voluntària i no traumàtica.