Davant les greus acusacions formulades avui pel Sindicat de Policies de Catalunya (SPC)

mossos1

SAP – UGT de Catalunya i SME – CCOO de Catalunya volem manifestar:

• Que neguem la veracitat de les gravíssimes acusacions que avui ha formulat públicament el portaveu del SPC, sr. David Miquel i Serrada. L’actuació d’avui només es pot entendre per la por d’aquest sindicat a patir un altre important retrocés electoral.

• Ens emparem en les decisions preses per la Mesa Electoral Coordinadora, que és la garant de la legalitat del procés i que ja ha rebutjat la proposta del SPC d’impugnar el vot per correu. Un procés que, a més, està sent idèntic al de totes les convocatòries d’eleccions sindicals anteriors. A més, el SPC està acusant de delicte electoral per compra de vots quan l’únic que s’està fent és recollir sol·licituds de vot per correu. Per això, considerem que les acusacions del sr. David Miquel i Serrada només poden respondre a una estratègia per enterbolir el procés electoral davant l’opinió pública i generar desconfiança en el propi col·lectiu dels Mossos d’Esquadra.
  • El sistema de vot per correu no només està recollit en la normativa, sinó que és necessari per assegurar la participació d’un col·lectiu que treballa a torns i que majoritàriament no resideix a la localitat on treballa. Generar dubtes sobre la transparència i la legalitat d’aquest procés únicament aconseguirà desincentivar a la participació, i demostra una actitud molt poc democràtica.
  • Lamentem la imatge que el SPC està oferint dels Mossos d’Esquadra quan acusa 5.500 agents de “vendre” el seu vot per 60 euros, així com per l’aberrant “pseudoinvestigació” i procés d’espionatge que està duent a terme contra els seus propis companys i companyes, i que entenem com un intent de coacció.
  • SAP – UGT de Catalunya i SME – CCOO de Catalunya es reserven l’exercici de totes les accions legals pertinents contra els responsables del SPC i en defensa de la legalitat del procés, l’honorabilitat i la bona imatge d’ambdós sindicats, així com del conjunt del Cos de Mossos d’Esquadra.