Decàleg de Negociació Col·lectiva per l’any 2017

La UGT de Catalunya es marca per als propers convenis increments salarials entre l’1,8% i el 3% i clàusules per limitar la temporalitat, la parcialitat i les externalitzacions

El sindicat ha presentat avui el Decàleg de Negociació Col·lectiva per a l’any 2017

La UGT de Catalunya ha organitzat avui la seva jornada anual d’Acció Sindical i Negociació Col·lectiva, en la qual s’ha presentat el Decàleg de Negociació Col·lectiva per a l’any 2017.

Aquest decàleg, que es farà arribar als delegats i delegades del nostre sindicat, marca les directrius fonamentals per a aquelles persones que durant el 2017 han de negociar el seu conveni col·lectiu, sigui d’empresa o de sector.

La negociació col·lectiva és ara mateix la principal eina de què disposem per lluitar contra la precarietat del nostre mercat de treball, provocat per les darreres reformes laborals. Per això, des de la UGT de Catalunya ens marquem com a prioritari introduir als convenis col·lectius clàusules per limitar la temporalitat i la parcialitat –fixant uns percentatges mínims de contractes indefinits i havent de justificar la contractació temporal i parcial- i les noves formes d’externalització, com les empreses multiserveis, les cooperatives de treball associat o la subcontractació i els falsos autònoms. En aquest sentit, els negociadors sindicals han d’assegurar als convenis que no s’externalitzaran llocs de treball dedicats a l’activitat principal de l’empresa i que als treballadors d’empreses multiserveis o subcontractats se’ls aplicarà el mateix conveni col·lectiu que al personal de l’empresa principal.

D’altra banda, el nostre sindicat considera que després d’uns anys de forta devaluació salarial, que pot arribar al 30% en el cas dels treballadors que van perdre la seva feina i s’han reincorporat al mercat laboral en pitjors condicions, ha arribat el moment de pujar els salaris, d’acord amb el creixement del PIB, la inflació i els beneficis empresarials que ja s’estan produint. Per tant, és necessari negociar increments salarials d’entre l’1,8% i el 3% als convenis.

A més de marcar els objectius sindicals prioritaris, el Decàleg de Negociació Col·lectiva per a l’any 2017 també inclou el contingut mínim obligatori que estableix la llei i, en concret, l’Estatut dels Treballadors, així com una pauta per a l’elaboració d’un conveni, de manera que sigui una eina útil per als nostres delegats i delegades.

No podem oblidar ni obviar la importància de la negociació col·lectiva, ja que a través d’ella es determinen les condicions laborals i econòmiques més importants de milers i milers de treballadors i treballadores del nostre país. Obtenir uns bons resultats en les meses de negociació garantirà, entre d’altres, la quantitat i qualitat de l’ocupació, un bon nivell i distribució equitativa de rendes o la garantia de la igualtat en tots els àmbits, per citar només alguns exemples.

Decàleg de Negociació Col·lectiva per l’any 2017
1.2 MiB, 1244 descàrregues