Declaració institucional a favor del dret de vot de les persones estrangeres

ajuntament-bcnDemà, presentació a les 9:15 hores al hall de l’Ajuntament de Barcelona

Des del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona -del qual forma part l’AMIC-UGT de Catalunya) i amb el suport de la plataforma Ciutadans i ciutadanes com tu! -a la qual pertany la UGT de Catalunya- s’ha elaborat una declaració a favor del dret de vot de les persones estrangeres, que ha estat presentada aquest dimarts a tots els grups polítics de l’Ajuntament de l’Ajuntament de Barcelona.

El dret a vot és un dels aspectes cabdals de la ciutadania ja que, en certa manera, defineix qui forma part de la comunitat i qui pot elegir els seus representants. S’ha treballat a fons la problemàtica del dret a vot dels estrangers per donar passes cap el reconeixement de la plena ciutadania. Considerem que la reivindicació de plena ciutadania, i per tant, del dret a sufragi actiu i passiu, dels residents comunitaris i extracomunitaris a tots els comicis electorals a Espanya és una exigència democràtica i de justícia social, i que el seu no reconeixement és un factor generador d’exclusió i fractura social.  Així mateix, aquest dret és una aposta per la integració i la cohesió social, i un reconeixement de la realitat social.

En aquest enllaç podeu llegir la Declaració Institucional en favor del dret de vot de les persones estrangeres.

Demà, divendres 27 de maig, a les 9:15 hores tindrà lloc l’acte públic previ a la presentació, en el plenari de la Declaració Institucional sobre el manifest de Dret a Vot. Les intervencions tindran lloc al hall de l’Ajuntament, a peu dret. Per part de la UGT de Catalunya i de l’AMIC-UGT de Catalunya, hi assistirà Mariana Isla, directora de l’AMIC.