Delegats de la UGT de la DGAIA es tanquen al Departament de Treball per exigir un treball digne i segur

Delegats de la UGT i CCOO del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies protagonitzen un tancament a la seu del departament (Passeig Taulat, 266-270, de  Barcelona). Per tal d’exigir als màxims responsables de Recursos Humans l’aplicació de les mesures aprovades el 2016 en el Comitè de Salut Laboral per als centres dependents de la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA).

Es reclama fonamentalment que per als calendaris de treball del 2019 s’apliqui una reducció d’hores d’atenció directa per al personal educatiu més gran de 58 anys. És un col·lectiu amb molts anys de dedicació a un treball que suposa un desgast emocional, físic i cognitiu difícilment comparable a altres professions. I amb una mitjana d’edat del personal fix que supera els 55 anys.

Paral·lelament, volem manifestar també l’incompliment en matèria de seguretat als centres de les mesures destinades a garantir la seguretat en el lloc de treball. En aquest sentit, només cal recordar el volum d’agressions patides l’any 2017 (235) als 11 centres i aquest any 2018 ens aproparem també a aquestes xifres. I això és només el que es comunica al servei de prevenció del Departament, les situacions de violència verbal i física als professionals són moltes més de les que se’n registren.

Són molts els espais de negociació on hem intentat arribar a uns mínims acords en aquests punts, però la negativa o la dilació han estat l’única resposta dels responsables del Departament. Quan reclamem un treball digne el que volem manifestar és que hi hagi una política real i concreta davant el problema de l’envelliment de les plantilles, que puguem desenvolupar la nostra tasca dins d’uns paràmetres de seguretat adients, que els centres facin la tasca per la qual van ser creats, que es desenvolupin mesures d’atenció socioeducativa alternatives a aquells joves refractaris a la convivència als centres i que es desenvolupin espais d’actuació transversal entre DGAIA, Justícia Juvenil i Salut Mental. Aquestes són les mesures que cal que s’apliquin i que els nostres caps fa anys que les coneixen. Si no ho fan és per pura desídia a l’hora de donar resposta a les necessitats dels professionals dels centres de DGAIA.

Davant d’aquesta reiterada negativa a aplicar mesures ja aprovades, les treballadores i treballadors del col·lectiu d’educadors socials no tenim altra alternativa que la protesta i la reivindicació de la nostra salut i seguretat als centres de treball.