Delegats de la UGT havien alertat de les deficiències al centre

canruti.jpgS‘havien tancat passadissos per fer magatzems sense les mesures de seguretat adequades i les mànegues d’aigua no arribaven a tot arreu

Els representants de la UGT de Catalunya a l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona (Can Ruti) denuncien que fa més d’un any i mig que havien alertat a la Comissió de Salut Laboral del centre de les deficiències que s’estaven produint a l’hospital i que posaven en perill la seguretat a l’hospital.

Concretament, el delegat de prevenció del nostre sindicat havia denunciat reiteradament que s’havien tancat passadissos per fer-los servir com a magatzems, plens de material inflamable i sense les mesures de seguretat adequades: sense aspersors d’aigua, amb mànegues de més de 30 anys (només es van substituir per altrs de noves després del primer incendi de fa uns mesos) i amb molts espais on aquestes no arribaven. De fet, si les mànegues haguessin arribat fins al lloc del foc, el personal de manteniment l’hagués pogut extingir a temps.

Aquestes deficiències en la seguretat de l’hospital no només s’havien denunciat a la Comissió de Salut Laboral del propi centre, sinó que també s’havien traslladat a la Comissió paritària de l’ICS, on es dissenyen els procediments de riscos laborals de tots els centres. Allà, els representants del nostre sindicat també havien avisat que a Can Ruti algun dia es produiria un accident greu.

El nostre sindicat resta a l’espera de l’informe dels bombers i dels mossos, que ha d’aclarir on es va produir exactament el foc i per quines causes. Tanmateix, la UGT de Catalunya presentarà un requeriment a la Inspecció de Treball perquè avaluï la situació del sistema de seguretat i de prevenció de riscos a l’hospital.

Igualment, els delegats i delegades de la UGT de Catalunya a l’Hospital Can Ruti volen posar de manifest la professionalitat dels treballadors i les treballadores del centre -fins i tot van participar els que estaven de permís o no era el seu torn-, que amb la seva col·laboració van fer possible l’evacuació del centre i l’atenció als pacients.
{mxc}