Demà #23Maig, jornada de lluita a Catalunya en defensa dels convenis col•lectius

23maig
A Barcelona, concentració davant la seu de Foment del Treball (12h) i manifestació des de Plaça Catalunya (18h)

La pressió de la convocatòria ha aconseguit desbloquejar els quatre convenis del metall i el de la indústria flequera de BCN, però encara queden 63 convenis sectorials que poden decaure

Com a conseqüència de la reforma laboral i del bloqueig de les patronals, a partir del proper 7 de juliol molts convenis col·lectius poden desaparèixer, de manera que uns 800.000 catalans i catalanes es quedin sense conveni de referència i perdin els drets que tenien fins ara. Per aquest motiu, la UGT i CCOO de Catalunya hem convocat demà, 23 de maig, una Jornada de Lluita en defensa de la negociació col·lectiva, amb vagues i mobilitzacions a sectors i empreses on la patronal està boicotejant el conveni, i manifestacions a la tarda a Barcelona i d’altres ciutats del país.

Amb la convocatòria de vaga ja hem aconseguit el desbloqueig de cinc convenis. D’uns banda, el sector del metall (més de 250.000 treballadors) va desconvocar la vaga divendres després d’aconseguir arribar a un acord amb la patronalper mantenir la ultraactivitat dels quatre convenis provincials fins que s’aconsegueixi un Conveni Català del Metall. D’altra banda, ahir a la tarda es va arribar a un acord per prorrogar fins al 31 de desembre de 2014 el conveni de la indústria flequera de la província de Barcelona (5.000 treballadors), que havia vençut el 2010.

Tanmateix, del total de 140 convenis sectorials (provincials i autonòmics), encara queden 63 bloquejats, que poden decaure o bé el 7 de juliol o bé el 31 de desembre d’enguany. Això sense comptar els convenis d’empresa i estatals amb afectació a Catalunya. Per tant, desmentim les dades que està oferint la Generalitat de Catalunya, segons les quals només quedarien 8 convenis bloquejats.

Sectors que es mobilitzen

• Sector del transport de mercaderies per carretera i logística de la província de Barcelona i Tarragona (vaga el 23 i 24 de maig). A les 06 hores, piquet a la Zona Franca de Barcelona (carrer A amb carrer 3).
  • Sector del Lleure educatiu. A més de la vaga de 24 hores, a les 13 hores es concentraran a la Plaça de Sant Jaume i a les 14 hores faran un dinar col·lectiu a la Plaça del Rei.
  • Empresa Ciments Molins (Sant Vicenç dels Horts, vaga de cinc dies). Concentració davant de l’empresa a les 05 hores.
  •  Indústria de la Flequeria de Barcelona (vaga de 24 hores).
  •  Conveni català de xocolates, bombons, caramels i xiclets (vaga de 24 hores).
  • Conveni català de masses congelades (vaga de 24 hores).
  • Comerç del tèxtil de Barcelona: concentració a les 10.30 hores davant de les oficines de Mango (Passeig de Gràcia, 36). Després marxaran fins a la seu de Foment del Treball per unir-se a la concentració de les 12 hores.
  • Sector de les TIC: concentració de 13 a 15 hores davant les seus de les empreses Capgemini i ATOS (Avinguda Diagonal, 199 i 200, respectivament).
  • Sector del pa de Lleida: concentració a les 11 hores davant la seu del Gremi de Forners de Lleida.
  • Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell: concentració a les 11 hores davant de l’hospital per marxar fins a la concentració de Sabadell a les 12 hores.
  •   Funció Pública: concentracions d’11 a 12 hores davant dels centres de treball. A les 17.30 hores, concentració davant de la seu de l’ICS (Balmes/Gran Via) a les 17.30 hores, per marxar junts fins a la manifestació de Barcelona.
  •  Sector ferroviari i mercaderies: concentració a l’Estació de Sants a les 16 hores per marxar junts fins a la manifestació de Barcelona.
  •  Conveni oficines i despatxos i Serveis de Prevenció Aliens, participaran en la concentració a les 12 hores davant de la seu de Foment del Treball a Barcelona.

Manifestacions i concentracions al territori:

Barcelona:

•        Concentració davant la seu de la patronal Foment del Treball:  a les 12 hores, a Via Laietana, 32.
  •     Manifestació a Barcelona: a les 18 hores, des de Plaça Catalunya/Passeig de Gràcia fins a la seu de Foment del Treball.
  •    Girona: a les 8 hores sortirà des de la seu del sindicat (c. de Miquel Blay) una marxa lenta reivindicativa per la ciutat amb cotxes. A les 10h, sortida des del sindicat per concentrar-nos davant la seu d’ASETRANS, la patronal del transport (Trav. Canaders, 2). A les 11.30 hores, manifestació des d’ASETRANS fins a la seu de la FOEG (Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona). A les 12 hores, concentració davant de la FOEG i seguidament recorregut pel centre de Girona. A les 19 hores, manifestació des de la Plaça de la Independència.
  •      Lleida: a les 11 hores concentració davant la seu del Gremi de Forners de Lleida (Avgda. de Madrid, 15).A les 19h, manifestació des de la Plaça d’Espanya (Edifici dels Sindicats) fins a la COELL – Confederació d’Organitzacions Empresarials de Lleida (Rambla Ferran).
  •     Tarragona: a les 18.30 hores manifestació des de la Plaça de la Font/Rambla Vella fins a la Plaça Imperial Tarraco.
  •     Terrassa: a les 11.30 trobada a la seu de la UGT (c. de la Unió, 23) per marxar a la concentració de les 12 hores davant la seu de la CECOT (Sant Pau, 6).
  •   Sabadell: a les 11.30 trobada a la seu de la UGT (Rambla, 73) per marxar a la concentració de les 12 hores davant del Centre Metal·lúrgic (Carrer de les Tres Creus, 66).
  •    Mataró: a les 12 hores, concentració i xiulada davant de la seu de la patronal FAGEM – Federació d’Associacions i Gremis Empresarials dels Maresme (c. dels Germans Thos i Codina, 9).
  •      Vic: a les 12 hores, concentració davant de l’edifici d’El Sucre.
  •    Granollers: a les 10 hores, manifestació des de la seu de la patronal FOMENT– UEI (Avgda. Europa, 21) fins a la seu de PIMEC (Avgda. Sant Julià 1), on es farà una concentració.