Jornada de vaga dels treballadors d’Atento per l’ERO presentat

atentoLa direcció d’Atento i el comitè d’empresa es van reunir ahir amb noves propostes per l’ERO plantejat. L’empresa persisteix en la seva intenció de presentar propostes inacceptables. A més, ha comunicat que si no s’arriba a la signatura d’un acord podrà realitzar els acomiadaments que consideri necessaris amb les indemnitzacions de 20 dies per any i 12 mensualitats.

Les propostes de la direcció que ahir es van posar sobre la taula van ser les següents:

•    Mínim un 5% de voluntarietat sense fixar màxims, però tenint sempre l’empresa l’última paraula.
  •     Distribució irregular de la jornada voluntària per 330 persones. Segons l’empresa, aquest punt permetria reduir 80 afectats per l’ERO (quedant-se en 727 acomiadaments). Aquesta proposta consistiria en treballar més hores la primera setmana del mes i disminuirien cap el final del mes. Respecte aquest punt, la UGT de Catalunya ha plantejat la possibilitat de què els voluntaris que es presentin podrien passar a jornada continua.

•    Per últim, indemnització de 28 dies per any i 24 mensualitats.

La data màxima per negociar l’ERO presentat (823 treballador i treballadores a l’Estat Espanyol, 131 dels quals a Barcelona) és el dia 30 de juliol. Demà, 24 de juliol, continua convocada la jornada de vaga de 24 hores i coincidint amb les reunions amb la direcció es mantenen les aturades d’una hora (de 12 a 13 hores i de 18 a 19 hores) el  29 i 30 de juliol.