Demà, mediació de la Generalitat amb caràcter d’urgència per desencallar el conveni de la XHUP

El conveni, que afecta 45.000 treballadors, està prorrogat des del 2008 i pot desaparèixer el 7 de juliol si no s’arriba a un acord — El nostre sindicat durà la proposta que surti de la mediació a una assemblea de delegats i delegades el proper dijous

Finalment demà dimarts, 11 de juny, a les 16 hores, tindrà lloc una reunió de mediació amb caràcter d’urgència al Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat per desencallar el conveni de la Xarxa Hospitalària d’Utilització Pública (XHUP). El procés de mediació havia estat demanat per la UGT i CCOO de Catalunya i les patronals del sector -La Unió Catalana d’Hospitals, Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSSC) i Associació d’Entitats Sanitàries i Socials (ACES)- després de la reunió de la Mesa negociadora de dijous i davant la dificultat d’acostar posicionaments.

El conveni de la sanitat concertada, que afecta 45.000 treballadors i treballadores, està prorrogat des de desembre del 2008 i en cas de no tancar acord abans, l’aplicació de la reforma laboral deixarà sense efecte aquest conveni a partir del 7 de juliol. Les propostes presentades per les patronals del sector fins al moment en la Mesa negociadora han estat del tot inassumibles per a la part social.
Per la seva banda, la UGT de Catalunya s’ha compromès a dur la proposta que surti de la mediació a una assemblea de delegats i delegades del nostre sindicat dijous al matí per debatre-la.