Demà, primera mobilització del sector de neteja d’edificis i locals de Catalunya pel bloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu

Després de mesos de reunions, les negociacions es troben en un punt mort per la intransigència de la patronal
Com ja vam anunciar al mes de juliol, davant la dilatació i el bloqueig de les negociacions del conveni del Sector de Neteja d’Edificis i Locals de Catalunya, els sindicats UGT i CCOO iniciem aquest mes de setembre les mobilitzacions per forçar un canvi d’actitud de la patronal que permeti avançar en la consecució d’un acord que garanteixi unes condicions dignes per a les netejadores i netejadors de Catalunya.
La primera mobilització s’ha convocat demà dijous, 28 de setembre, i serà una concentració a les 11 hores a la Plaça de Sant Jaume.
Després de nou mesos de reunions, les negociacions es troben en un punt mort per la intransigència de la patronal. Els principals punts de desacord són en matèria salarial, amb una proposta per part de la patronal d’uns increments del 0% per a l’any 2017; 0,5% per a l’any 2018; 0,75% per a l’any 2019, i l’1% per a l’any 2020, sense clàusula de revisió salarial.
La plataforma sindical proposa, en matèria econòmica, un increment per a l’any 2017 del 2% i en el 2018 l’IPC de l’any anterior.
Aquestes diferents propostes mantenen a les dues parts molt allunyades i la part social considera inassumible la proposta de la patronal, tenint en compte que anteriorment no s’han produït increments salarials.