Demà, segona jornada de vaga dels treballadors de les empreses auxiliars de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs

vandellosNomés han entrat a treballar els de serveis mínims, en una aturada que està transcorrent sense cap incident

Demà dimarts, 20 de juny, tindrà lloc la segona jornada de vaga –la primera va ser dimarts passat, 13 de juny- dels treballadors i les treballadores de les empreses auxiliars de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs (ANAV), que es mobilitzen des del mes de febrer per exigir el manteniment dels llocs de treball i unes condicions laborals dignes.

Tanmateix, aquest matí s’ha produït una reunió entre la direcció d’ANAV i els representants de les seccions sindicals de la UGT i CCOO, on s’ha pogut apreciar una canvi d’actitud de l’empresa, que vol reprendre les negociacions per desbloquejar el conflicte amb les plantilles de les empreses col·laboradores. Recordem que la direcció d’ANAV i els sindicats van arribar a un preacord que finalment el dia 9 de juny les assemblees de treballadors no van ratificar. Ara, l’empresa ha emplaçat els sindicats a presentar un proposta alternativa sobre els aspectes que no accepten els treballadors i les treballadores de les subcontractes.

Així doncs, la propera setmana les Federacions d’Indústria de la UGT i CCOO de Catalunya convocaran els seus delegats i delegades a les empreses auxiliars per preparar aquest document amb les reivindicacions no resoltes, que posteriorment faran arribar a la direcció d’ANAV.

Actualment les dues centrals nuclears tenen subcontractades una trentena d’empreses amb més de 1.300 treballadors i treballadores, per sobre de la plantilla pròpia d’ANAV (un miler d’empleats). Els serveis externalitzats són molt diversos, des del manteniment industrial i elèctric fins a l’enginyeria, passant per la neteja industrial i de locals.

Des de la UGT exigim un acord d’ANAV amb les empreses auxiliars per garantir l’aplicació del conveni col·lectiu de referència de cada sector, la formació adequada dels treballadors i la prevenció de riscos laborals, la no contractació d’empreses multiserveis i la subrogació de les plantilles.