Demà tercera jornada de vaga del transport de mercaderies per carretera a Barcelona i concentració davant la patronal Transcalit

transport-vagaJosep M. Àlvarez assistirà a la concentració a les 12 hores

La segona jornada de vaga al sector del transport de mercaderies per carretera i logística de la província de Barcelona s’està desenvolupant amb una incidència a les empreses de més del 80%. Les patronals ACET i TRANSCALIT continuen sense voler negociar un nou conveni per al sector, de manera que es manté la convocatòria de vaga també per a demà, 22 de març. A més, s’ha convocat una concentració a les 12 hores davant de la patronal TRANSCALIT (Gran Via, 8-10, L’Hospitalet de Llobregat), que comptarà amb l’assistència del secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez.

El nostre sindicat també denuncia l’assetjament policial desmesurat que estan patint els piquets informatius en les dues jornades de vaga que portem fins al moment.

El perquè de la vaga

El Conveni Col•lectiu del Sector de Transport per Carretera i Logística de la Província de Barcelona va vèncer el 31 de desembre del 2010. Durant aquest dos anys, les dues patronals -l’Associació Catalana d’Empreses de Transport de Mercaderies (ACET) i la Federació Catalana de Transports de Barcelona (TRANSCALIT)- s’han negat a negociar perquè esperen que, gràcies a la reforma laboral del PP, el conveni perdi vigència el proper 8 de juliol i el sector quedi desregulat. L’única referència seria un acord a nivell estatal que ni tan sols té taules salarials, de manera que les noves contractacions es farien amb el salari mínim interprofessional, i a més es perdrien les antiguitats, la jornada es desregularia, etc.

Aquest bloqueig patronal de les negociacions s’està produint amb els convenis de totes les províncies espanyoles.

Els treballadors i les treballadors del sector no estan disposats a perdre tots els seus drets i permetre la desregulació total de les seves relacions laborals. Per això han convocat aquesta setmana la primera tongada de vagues, que es repetiran després de Setmana Santa si ACET i TRANSCALIT no canvien d’actitud i s’avenen a negociar.

Estan convocats a la vaga uns 25.000 treballadors i treballadores de 1.500 empreses a la província de Barcelona, com DHL, TRADISA, Azkar o TDN.