Demanem al Govern que es desmarqui de les declaracions de Lluís Llach i que es reafirmi en el seu compromís de respectar i protegir la seguretat jurídica dels seus empleats

GeneralitatLa Federació d’Empleats i Empleades dels Serveis Públics (FeSP) de la UGT de Catalunya demana al Govern de la Generalitat que es desmarqui de manera contundent de les declaracions del diputat Lluís Llach, que considerem d’una greu irresponsabilitat, i que es reafirmi en el seu compromís de respectar i protegir la seguretat jurídica del seus empleats i empleades.

Considerem del tot inacceptable que un diputat parli de “patir” per referir-se al règim disciplinari al que estan sotmesos els treballadors i les treballadores públics. Per això demanem que es desautoritzin les seves paraules, que generen un greu malestar i inquietud entre els servidors públics, que realitzen la seva feina amb professionalitat, neutralitat i amb respecte a la legalitat vigent i a la ciutadania.

Des del nostre sindicat trobem fora de lloc aquestes declaracions, quan des del Govern de la Generalitat s’ha repetit un i mil cops que les “lleis de desconnexió”  no posaran en risc la feina i les condicions laborals dels empleats públics ni els obligaran a realitzar actes que no tinguin una seguretat jurídica total. Estem convençuts, tot i que desconeixem pel seu secretisme la part tecnicojurídica de la “transitorietat”, que el Govern respectarà les lleis i els drets dels treballadors públics amb totes les garanties.

Des de la FeSP – UGT de Catalunya exigim al Govern respecte als seus empleats i empleades, i que el “procés de desconnexió” es faci amb garanties, negociació, participació i transparència.