Denunciem a l’oficina antifrau que el govern restringeix la tasca de vigilància dels agents rurals sobre irregularitats urbanístiques

agents-ruralsA més, el Govern vol que els caps d’àrea d’aquest cos siguin escollits per lliure designació i no per concurs de mèrit

Avui la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya ha presentat una denúncia a l’Oficina Antifrau pel correu electrònic que el passat 3 d’octubre la secretària general del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural va enviar als càrrecs del Departament on ordenava restringir les denúncies de funcionaris agents rurals, fent una interpretació absolutament contrària a l’esperit de la llei.

En els últims mesos, determinades denúncies sobre irregularitats urbanístiques havien generat malestar, i ara l’Administració respon restringint les funcions del cos únicament a les irregularitats en espais naturals protegits, el que representa només el 20% del territori català.

Aquests fet coincideix amb la proposta que el Govern de la Generalitat ha fet als sindicats per modificar la Llei del Cos d’Agents Rurals per tal de que els caps d’àrea regionals siguin escollits pel sistema de lliure designació, en lloc del concurs de mèrit i capacitat. El fet que ara els caps d’àrea siguin lliurement nomenats permet un control polític absolut sobre un cos de funcionaris que ha de vetllar per l’interès general i la protecció mediambiental, i no per interessos del partit polític que governa.

El nostre sindicat defensa la condició de funcionari públic com a garant d’independència del poder polític, en contra del que repetidament s’insisteix en els diferents informes de reforma de l’administració, que parlen de laboralització i precarització de les condicions de treball.