Denunciem l’agressió a 8 agents de la policia local de Tiana durant una botellada

El Sindicat de Policia Local de la UGT exigeix a l’Ajuntament de Tiana que proposi un model de policia local seriós i dotat de recursos.

En primer lloc volem donar el nostre suport -personal, sindical i jurídic- als companys de la policia local de Tiana, la policia local de Montgat i també als agents dels Mossos d’Esquadra que van intervenir en l’altercat. Per al SPL-UGT és lamentable la pèrdua d’autoritat que està patint la policia local de Tiana, on han passat de ser servidors públics a simples ninots posats als peus dels cavalls per la seva pròpia administració i els seus responsables polítics. Una policia sense caps de carrera, que no està dotada ni dels mínims recursos, nodrida d’agents interins sense la formació específica que s’imparteix a l’Escola de Policia de Catalunya, ni tan sols pel que fa a qüestions elementals d’ordre públic.

Per tal de fer front a un creixent problema objectiu de seguretat que afecta el veïnat, des del SPL-UGT exigim una resposta clara i concisa per part tant de la regidoria de la qual depèn la policia local de Tiana com de la seva màxima responsable, l’alcaldessa del consistori.

És hora que l’administració proposi un model seriós de policia local, on sigui efectiva la coordinació amb altres cossos de seguretat, i no només en les juntes locals de seguretat: un model viu on hi hagi una comunicació constant i on no hi hagi lloc per a situacions com les que malauradament hem hagut de viure en els darrers dies.

Així mateix, des del SPL-UGT exigim que es convoquin les places adients per tal de dotar la policia local d’agents de carrera i comandaments suficients i que, dins del pacte d’empleats públics de l’ajuntament de Tiana, es donin les condicions laborals perquè la policia local pugui ser promoguda com una policia moderna, dotada de recursos i amb una perspectiva social. Les i els agents de la policia local de Tiana no hi són només per rebre cops al carrer.

El SPL-UGT lluitarà per donar aquest suport a les companyes i els companys de la policia local de Tiana en tots aquells àmbits on sigui necessari. Tanmateix, fem una crida a la raó i al sentit comú per tal que els fets que ara lamentem no tornin a succeir i que cap company o companya hagi de viure més situacions on la seva integritat física sigui menyspreada d’aquesta manera.