Denunciem l’empresa Volotea i el portal Infojobs davant la inspecció de treball per oferir una feina a jornada complerta per 6.000€ bruts anuals

oferta-infojobs
A més, en una pretesa rectificació posterior, han intentat encobrir una relació laboral oferint pràctiques com a becari

La UGT de Catalunya ha presentat aquest matí una denúncia davant la Inspecció de Treball contra l’empresa Volotea, situada a Barcelona i dedicada al sector de la indústria aeroespacial i aviació, i contra la borsa de treball privada en línia Infojobs per oferir una feina a jornada completa per sota del salari mínim interprofessional i posteriorment, en una pretesa rectificació, encobrir una relació laboral oferint pràctiques com a becari.

Ahir Infojobs va publicar en el seu portal una oferta de feina de l’empresa Volotea, que cercava un graduat amb experiència d’un any per a funcions de controlador d’equip (Crew Control Internship), a jornada completa i amb un sou de 6.000 euros bruts l’any.

Quan un usuari que veu l’oferta escriu al sindicat via twiter preguntant si les condicions són legals, des de la UGT de Catalunya li contestem que denunciarem els fets. Llavors l’empresa Volotea envia a l’usuari el següent missatge:

Hola ___ es un error, se trata de unas prácticas remuneradas para la cual no se requiere experiencia previa. ¡Muchas gracias!

Efectivament, Volotea canvia l’oferta i elimina el requisit d’experiència prèvia d’un any per un “no és necessària experiència prèvia”, canvia el requisit d’estudis mínims de “grau” a “cursant grau” i afegeix que es tracta d’un nivell de “Becari/a – Pràctiques”. La resta de dades i condicions de l’oferta queden igual.

Des de la UGT de Catalunya denunciem que, en ambdós casos, es tracta d’ofertes de feina fraudulentes que vulneren els drets laborals. La primera, perquè està molt per sota del salari mínim interprofessional, que per al 2017 se situa en 707,70 euros bruts mensuals per 14 pagues (9.907,8 euros bruts l’any).

La segona, perquè si es tracta d’un contracte en pràctiques només es pot concertar amb qui estigui en possessió de títol universitari o formació professional de grau mig o superior o títols oficialment reconeguts com a equivalents. I si es tracta de la realització de pràctiques externes com a becari/a, els estudiants han de complir una sèrie de requisits, entre d’altres estar matriculats en l’ensenyament universitari a què es vinculen les competències a adquirir durant la realització de la pràctica.

Per tot això, considerem que es tracta d’una oferta de feina fraudulenta i demanem a la Inspecció de Treball que comprovi els fets denunciats, aixequi acta de les infraccions i sancioni les dues empreses.

En aquest enllaç trobareu la denúncia presentada a Inspecció de Treball.